Around The World With Ophir
  תאילנד     לאוס/בורמה     סינגפור     אוסטרליה     ניו-זילנד     פיג`י     ארה"ב-מערב     קנדה     ארה"ב-מזרח     אנגליה     צפון-אירלנד     אירלנד     גרמניה
פרק 67: מפרץ האיים וקייפ ראינגה

מסלול סביב מפרץ האיים וקייפ ראינגה

גלישת דיונות בחוף ה-90 מייל
מפרץ האיים (Bay Of Islands) מתחיל למעשה בפאיאה וממשיך צפונה. האיזור הזה הוא איזור הנופש של ניו-זילנד, והוא גם האיזור הראשון בניו זילנד שהתיישבו בו אירופאים על אדמת ניו זילנד. קפטן קוק (כמובן) גילה את האיזור ב-1769 וקרא לו - מפרץ האיים והשם נשמר עד היום. כשהגיעו המתיישבים הראשונים מאנגליה לניו זילנד הם בחרו באיזור הזה להתיישב מכיוון שהיה צפוני והיו בו חופי חול יפייפים ונופים מדהימים. למאורים, האיזור הצפוני ביותר בניו זילנד (קייפ ראינגה) הוא המקום בו הנשמות של המתים מגיעות ומשם עוברות לעולם הבא. גם לפי האגדה המאורית הארץ ניו זילנד נוצרה כשהאל הגדול של המאורים יצא לדוג והוא משה מתוך הים את ניו זילנד במקום דג, כי זה מה שנתפס בחכתו. יצאתי עם הגרמנית והאוטובוס המלא אמריקניות וקנדיות לסיבוב במפרץ האיים והמשך צפונה לנקודה הצפונית ביותר בניו זילנד - קייפ ראינגה.

יצאנו מפאיאה לכיוון יער הפקוטי-קאורי שהוא יער עתיק עם עצים אדירים. משם המשכנו לקריקרי שהיא עייריה קטנה וציורית. מפה והלאה ישנם הרבה מאוד חופים זהובים אשר המקומיים משתמשים בהם ל-3 דברים עיקריים: שחיה ושיזוף, צלילה ו-דייג. האיזור הזה נחשב לאיזור הדייג הגדול והטוב ביותר בכל ניו זילנד. אחרי קריקרי עלינו לנקודה הצפונית ביותר בניו זילנד - קייפ ראינגה. בקייפ ראינגה לפי האמונה המאורית (כפי שאמרתי) מגיעות הנשמות ועוברות לעולם הבא. הסיבה שהמאורים התפעלו כל-כך מהאיזור (חוץ מהעבודה שזו הנקודה הצפונית ביותר של האי ושל העולם מבחינתם) היא שבאיזור זה מתחבר הים הטזמני עם האוקיינוס. התוצאה: גלים נוצרים באמצע האוקיינוס. בחלק הצפוני ביותר בקייפ ראינגה ישנו מגדלאור וניתן לעמוד לידו ולהתפעל מהיופי. מקייפ ראינגה הלכנו לראות את הסלע אשר מאשר את האמונה המאורית שהאל

שלהם דג את ניו-זילנד מתוך הים - ליד אחד החופים הצפוניים של ניו-זילנד ישנו סלע ענק עם חור גדול בתוכו. לפי האמונה המאורית - הקרס של חכתו של האל תפסה את ניו זילנד בדיוק שם, ואז משך האל והוציא את ניו זילנד. אז ירדנו לאחד החופים באיזור כדי לשחות, להשתזף ולשחק ראגבי על החול. אחרי כמה משחקי ראגבי החלטתי על משהו... יש לי חבר שניתן לקרוא לו "רודף שמלות", הבן-אדם פשוט נורא נורא אוהב בחורות (טוב, מי לא?), אבל הוא פשוט מפלרטט עם כמעט כל דבר שזז. לטוס לחו"ל הוא לא רוצה, אז החלטתי שאני מקדיש לו תמונה - ביקשתי מהאמריקניות להצטלם איתן על נופי החוף הזהוב כדי לגרום לו לקנא. התמונה יצאה די גרועה, אבל הוא אכן קילל אותי אח"כ :). משם המשכנו לדיונות הגדולות של חוף ה-90 מייל. כאן ניסיתי משהו חדש ונחמד - גלישת דיונות!. לא, לא מדובר על גלישה כמו גלישת גלים, סנואובורד או סקייטבורד - זה שונה לגמרי.

במקרה הזה אתה מקבל גלשן, עולה כמה שיותר גבוה ואז אתה רץ בכיוון מטה וקופץ על הגלשן עם הבטן ויורד במהירות גבוהה עם הרבה מאוד חול בפנים - כיף :). הדבר היחיד שמעצבן קצת הוא לטפס כל פעם על הדיונה כדי לרדת. מה שלוקח 10 דקות לטפס - לוקח כמה שניות לרדת בגלישה. הרבה מאוד אנשים לא רצו לנסות או ניסו פעם אחת ופרשו, אני פשוט לא יכולתי להפסיק. אחרי הפעמים הראשונות כבר עברנו לתחרויות בין הבנים (Boys Will Be Boys). הגעתי למצב שאני מגיע לכזאת מהירות שאני מסוגל לרדת דיונה ועם התנופה להמשיך על הקרקע עד לאוטובוס. אחרי שהוצאנו הרבה מאוד אנרגיה והיינו מאוד מאוד רעבים נסענו על חוף ה-90 מייל (האוטובוס שלנו הוא אוטובוס 4על4 שמסוגלת לסוע על חוף ותנאים קשים) עד לעיירה קטנה שנקראת מאנגונוי. עיירת הדייג הקטנה הזו מאוד ידועה ב-פיש'נ'צ'יפס שלה, ואכן עצרנו וקנינו מנה שהיתה פשוט מדהימה.

אי אפשר לקבל יותר טרי מזה. אחרי האוכל חזרנו לאיזור מפרץ האיים - קריקרי ומשם בחזרה לפאיאה, לא לפני שעצרנו בחווה בדרך לקנות קצת פירות טריים. לאורך כל התקופה שלי בניו זילנד כשהייתי נכנס לסופרמרקטים נבהלתי ממחירי הפירות והירקות, אבל לא היתה לי ברירה כי בכל זאת אני הכנתי את הארוחות שאכלתי. מה שהכי מוזר בעניין הוא שניו זילנד מגדלת את כל רוב הפירות והירקות שלהם ועדיין הם יקרים!. הירקות הם היקרים ביותר וסטנדרטיים למדי מבחינת טעם. הפירות של ניו זילנד לעומת זאת, ברובם, הם מדהימים!. אני אכלתי פירות מדהימים בניו זילנד!, ואני לא מדבר רק על פירות מיוחדים שיש להם כמו בויזנברי (סוג שחור מאורך של פטל) אלא אפילו דברים בנאליים כמו תפוחים - התפוחים של ניו זילנד מדהימים ומלאים בטעם. לכן כשעצרנו בחווה והם נתנו לנו לטעום כל מני סוגים של פירות - מיד רכשתי לעצמי... הפירות כל-כך טעימים!.

הדרך למגדלאור בנק' הצפונית של קייפ ראינגה

הדיונות הגדולות

71 70 69 68 67 66 65 64 63

האתר הזה נבנה ע"י אופיר הבר, לתגובות: admin@ophirworld.com
אין להעתיק, לגנוב או לצלם ללא אישור. תודה רבה לליהי על עזרתה ביצירת הבאנר.