Around The World With Ophir
  תאילנד     לאוס/בורמה     סינגפור     אוסטרליה     ניו-זילנד     פיג`י     ארה"ב-מערב     קנדה     ארה"ב-מזרח     אנגליה     צפון-אירלנד     אירלנד     גרמניה
פרק 23: שייט באיי וויטסאנדייז

יציאה מהמרינה בארלי ביץ' לאיי וויטסאנדייז והסביבה

חוף ווייטהייבן
וויטסאנדייז הוא מקבץ איים קרובים גיאוגרפית לארלי. האיים הללו הם יפייפיים וכן באיזור ישנן שקיעות מדהימות ובגלל שזה נמצא באיזור שונית המחסום הגדולה - ישנם איזור צלילה מהטובים בעולם. נשמע כמו גן-עדן ?, זה לא רחוק מזה... אבל ישנו חסרון אחד די גדול - כזכור באיזור הזה של אוסטרליה ישנן מדוזות ועלולות גם להגיע מדוזות קטלניות. האוסטרלים לא יוותרו על האטרקציות האלה כל-כך בקלות ולכן ישנן הרבה מאוד ספינות אשר מוציאות שיוטים של יום או שלושה ימים מסביב לאיים הללו. ההבדל בין הספינות זה בדרך כלל הגודל, הפאר והתוספות שהספינה מסוגלת להציע. כדי להלחם בבעיית המדוזות - לכל ספינה יש מלתחה של חליפות נגד צריבות (שנראות כמו חליפות נינג'ה) והן אמורות להגן על עורך מפני היצורים השקופים המעצבנים. הספינה דואגת לך להכל: חליפות נגד צריבה, אוכל, שינה, כלי מיטה, אמצעי צלילה (שנוקרל/סקובה) וכו'...

לי יש מחלת ים, לפחות הייתה לי כשניסו לגייס אותי לחיל-הים והקאתי כמעט על כל דבר... לכן היו לי ספקות בקשר לשיוט הזה. בסוף החלטתי שאני יוצא לשיט ומקסימום נפגש שוב עם הארוחות שלי. למרות זאת רציתי להיות זהיר וביקשתי ספינה טובה. לא היה אכפת לי לשלם יותר ובחרתי בספינה בשם "קרחון" (IceBerg) שהיינה יאכטה שהסבו אותה לספינת שיוטים עם מקום ל-10 אנשים (בדרך כלל על שיוטים יש כ-20 אנשים), והיא הרבה יותר רגועה על המים. האטרקציה המיוחדת בה היא גלישת-עפיפון (Kite-Surfing). גלישת עפיפון היא כאשר אתה עולה על גלשן ומחזיק ביד מוט שמחובר לעפיפון והוא נותן לך יציבות וכוח לבצע תימרונים וקפיצות. לאחר המפגש עם החובל הראשון במארינה (הצוות מכיל חובל ראשון שעוזר לקפטן ומכין את כל הארוחות וקפטן אשר מחליט על המסלולים ומשיט את היאכטה), עלינו על היאכטה וקיבלנו תדריך קצר.

בשביל הידע האישי שלכם: אסור להעלות לספינה בננה או סיכת שיער - זה מזל רע לפי הימאים/ספנים... גו פיג :). החובל הראשון - דייבי, והקפטן - מאט, הסבירו לנו על השיוטים שנעשה בשלושת הימים ומה בדיוק יש על היאכטה. ליאכטה יש מיכל מים ואפשר להשתמש בו לשתיה, לכיורים או למקלחת ולכן הם ביקשו להשתמש מעט במקלחת כדי שישאר לשאר הדברים. כמו כן הם אמרו שהם צריכים עזרה בהרמת מפרשים כאשר מחליטים לשוט ולא להיות עם מנוע ולכן אני ועוד 2 גרמנים התנדבנו לשיעור ימאות ראשון - הרמת מפרשים. את הגרמנים לקחו למשוך בחבלים, ואני הייתי בתא אשר קושר את החבלים ומאזן את המפרשים - קוק פיט, כמו במטוס :). אח"כ למדנו קצת על המפרש, איך, למה, כמה ובלה בלה בלה... שלושתינו התלהבנו וכל רצינו כל הזמן להרים מפרשים... לא משנה אם יש או אין רוח :).

במשך היום אתה יושב על היאכטה, צריך למצוא את המקום שהמפרש עושה עליו צל אחרת זה די שורף. לרדת לתוך היאכטה זה רעיון רע בזמן שיוט כי שם חוטפים סחרחורת בקלות וגם מאוד חם ולח שם. ליאכטה יש 5 חדרים קטנטנים עם 2 מיטות קטנות בכל חדר. ישנו מטבחון ופינת אוכל קטנה באמצע, ובצד חדר קפטן ושירותים ומקלחת. אני נכנסתי לחדר ביחד עם אנגלי חביב בשם מארק. בגלל שזה שיט קטן ומפואר יותר, זה מושך זוגות ולכן היה לנו זוג שוודי שאהבו להיות לבד, זוג אוסטרי שגם לא אהבו הרבה חברה, זוג צרפתים שלא דיברו כמעט אנגלית והבחורה אהבה רק להשתזף בעירום על הסיפון... ואז יש את אימקא (גרמניה שפגשתי עוד ב-ארלי), מארק (אנגלי בן 30 שאיתי בחדר) ועוד 2 גרמנים (גרגור ויוהאנס שאיתם אני מעלה מפרשים). אנג'י הייתה אמור להיות מספר 11. ביום הראשון כבר הסבירו לנו שכל השיוט הזה הוא בשבילנו ולכן הם ייקחו

אותנו לכל מקום שרק נרצה. אז הם הציעו כמה הצעות ושטנו לאיים הדרומיים של האיזור, עלינו על אי אחד לבצע בו תצפית על האיזור, ירדנו לנקודה מדהימה של שנירקולים אכלנו ארוחת צהריים וערב, ועגנו קרוב בלב האוקיינוס כדי לראות את השקיעה. לקרחון (אייסברג - היאכטה שלנו) יש גם סירת גומי קטנה שמחוברת אליה ובעזרתה הקפטן מעביר אנשים מהיאכטה לחופים... שמה של הסירה: קוביית קרח (Ice Cube). בערב כולם מוציאים את האלכוהול שלהם ודייבי שם כל מני חטיפים וכולם יושבים. ומספרים בדיחות. איכשהו הזוג השוודי אומר שדייבי מדבר שוודית והוא מיד עונה ב-"וונדם פאפא!". הדרך שבה הוא אמר את זה גרם לנו להבין שזה משהו נבזי... אח"כ התברר לנו שדייבי לקח משפט אחד מאוד מיוחד ולמד להגיד אותו באינספור שפות. כשביקשתי את התרגום בעברית, הזיז דייבי את העיניים שלו בצורה שמזכירה את ג'ים קארי ואמר בטון זדוני:

"מי האבא שלך???"... נקרעתי מצחוק למרות שזה לא נשמע טוב בעברית :)... המשפט אמור להיות מקביל ל-"Who's Your Daddy". עדיין משעשע... אחרי הרבה מאוד בירות ויין, ושיחות לתוך הלילה גיליתי שנשארתי לבד והחלטתי ללכת לישון. בבטן האוניה, שלא כמו על הסיפון - חום איימים ויש מעט פתחי אוורור. גם המאוורר המיניאטורי לא עושה את העבודה. למחרת שטנו לחוף וייטהייבן שעל האי המרכזי וויטסאנדיי: מדהים!!!. החול כאן הוא כמו קמח, דק להחריד ולבן לגמרי. כיף לקפוץ עליו כי הוא רך והוא אפילו עושה רעש משעשע כשהולכים עליו!. החוף עצמו פשוט מרהיב עין, אם המים היו נטולי מזודות זה היה יכול להיות כמעט מושלם אך מה לעשות צריך להכנס למים בחליפות נינג'ה... לקחנו איתנו כדור (קראנו לו ווילסון) ושיחקנו על החוף. ואז מוציא אחד הגרמנים כובע של כריסמס... מחרתיים זה כריסמס והוא רוצה לשלוח תמונה לכל חבריו שקופאים בשלג

של גרמניה ובה רואים אותו ב-35 מעלות צלזיוס ובשמש קופחת. רעיון מעולה חשבתי, ולוויתי את הכובע שלו לקחת תמונה לשלוח לחבריי אשר חוגגים כריסמס. אחרי כמה שעות הגיע מאט עם העפיפון בשביל ה-קייטסרפינג, אבל לא היתה מספיק רוח בשביל להצליח להיות איתו יותר מ-2 דקות וזה קצת איכזב... אחרי וייטהייבן וארוחת צהריים יצאנו לצלול באיזור של צבי ים. בנוסף לצבי ים יש באיזור דג חום בגודל של קצת יותר ממטר... המקומיים קוראים לו אלביס כי תמיד יש לו מעריצות מסביבו. יש עוד דג כזה באיזור אחר ולו קוראים מיק (ג'אגר). אלביס היה יפה מאוד והצבים היו מרהיבים למדי. בכלל האיזור מלא בהרבה סוגי והמצחיקים בניהם הם דגי התוכי, שהם דגים עם פה שנראה כמו מקור והגוף שלהם מלא בשלל צבעי הקשת. לאחר שעלינו על הסיפון הלכנו לראות איים בסביבה ובניהם האי היימן שהוא מקביל לאי קיימן שהינו אי של עשירים.

לא כל אחד יכול לעגון שם, אך ניתן לקחת מעבורת שיוצאת כל יום מארלי לאי, התשלום: 150 דולר לכל כיוון. ארוחת ערב, אלכוהול, חטיפים, קצת מוזיקה על חשבון הבטריה של הספינה ועוד לילה הסתיים. ביום השלישי יצאנו לשנירקול אחרון ובזמן שיוטנו סביב איים הגענו לאי עם מגדלאור שבו יש סלע ענק שנראה כמו פרצוף של אדם... או כלב... יש ויכוח על העניין. בדרך לאי ראינו דולפינים, צלופחים, נחשי מים וצבים. עגנו בחזרה במארינה אחרי הצהריים וקבענו להפגש כולנו בערב במאגנומז כי שם יתנו לנו 3 קנקני בירה חינם ו2 פיצות במחיר אחד. לפני עזיבת היאכטה הסתכלתי בחדר הקפטן וראיתי שלט שכתוב בו: "The Diffrence Between A Boy And A Man Is The Price Of Their Toys" :). לקחתי את התיק בחזרה מהאחסון והלכתי לחדר החדש שלי בבקרפקרז "ביצ'ז"... יפייפה!. הספקתי להתקלח ומיד להגיע למפגש.

כמובן שהייתי היחיד שם שהגיע בזמן פרט למאט שישב שם עם הכוס המי-יודע-כמה של בירה שלו. זו הפעם הראשונה שראיתי את מאט שתוי לגמרי כי על הסיפון הוא לא נגע באלכוהול ופתאום הוא מצחיק כזה ולא סגור על עצמו... אחרי כמה זמן כולם הגיעו והזמנו פיצות וריכלנו והיה מעולה, ופתאום אני קולט בזוית העין את הישראלי שהיה איתי באוטובוס מ-1770 שהיה בחדר ביחד עם אנג'י שאלתי אותו מה קרה לה והוא הפנה אותי לחדר שלה והסביר לי מה היה. החבורה מהשייט אמרו לי שהם יהיו פה עד 22:00 ואז הם הולכים למועדון אחר. קבעתי לפגוש אותם שם, הלכתי לקנות ממתקים ורצתי לחדר של אנג'י. פותחת לי את הדלת בחורה בפיג'מה וגבס על כל היד... מיד חיוך ונשיקה והיא כל-כל שמחה שיש לה מבקרים ועוד שהביאו לה מתנה לכריסמס (לא משנה שזו היתה מתנת החלמה, אבל מילא). אנג'י סיפרה לי שהיא היתה לבד במועדון אז (עם תחרות

החולצה הרטובה) ונמאס לה אז היא חזרה בשביל לישון. הבעיה היא שהיא היתה כל-כך שתויה שהיא בקושי הלכה ובדיוק במדרכה ליד הבקפקרז היא החליקה, נפלה על היד ושברה אותה ב-3 מקומות. כמובן מיד נלקחה לבית חולים ולא יכלה להודיע לאף אחד. הרגשתי קצת רע ואשם, אבל היא אמרה שזה ממש לא אשמתי ושהיא תקבל את הכסף בחזרה מהביטוח ותצא לשייט במועד אחר ושאלה אותי איך היה השייט - אם שווה לקחת את היאכטה הזו, אמרתי לה שאם היא רוצה היא יכולה לבוא איתי כי כולנו נפגשים במועדון - היא מאוד שמחה לשמוע וכמובן להצטרף (She was thrilled). איך בחורה מתלבשת עם יד אחת ?, די מהר האמת :)... אני הצעתי לעזור במה שאפשר לעזור... יש דברים רגישים :), היא אפילו שמה מייק-אפ די בקלות עם יד אחת ויאללה הולכים למועדון!. שם זה נראה כאילו היא לא למדה הרבה מהניסיון הקודם הגרוע שלה והמשיכה לשתות ולאבד שליטה...

הפעם אני לא נתתי לה להיות לבד לשניה. אחרי כמה זמן אנשים התחילו להתפזר ואמרתי לה שאני אקח אותה בחזרה לחדר. ביציאה מהמועדון ראינו את הישראלי עומד בתור להכנס והוא התחיל לצעוק על כמה שאני קוסם על זה להצלחתי להוציא את אנג'י מהחדר. החזרתי את אנג'י בשלום, נשיקה ולישון. חזרתי למועדון להפרד משאר החבורה, אך כבר לא מצאתי שם אף אחד... הלכתי בחזרה לבקפקרז. מחר כריסמס - מחר עוזבים את ארלי ביץ' וממשיכים ליעד הבא. השייט היה מדהים, השנירקולים היו מצויינים, העיר הזו מלאה חיים, החיוך כמעט ולא יירד מהשפתיים בזמן האחרון.

מרימים מפרשים לשייט

קשר חובלים לחבלים לאחר העלאת מפרש

27 26 25 24 23 22 21 20 19

האתר הזה נבנה ע"י אופיר הבר, לתגובות: admin@ophirworld.com
אין להעתיק, לגנוב או לצלם ללא אישור. תודה רבה לליהי על עזרתה ביצירת הבאנר.