Around The World With Ophir
  תאילנד     לאוס/בורמה     סינגפור     אוסטרליה     ניו-זילנד     פיג`י     ארה"ב-מערב     קנדה     ארה"ב-מזרח     אנגליה     צפון-אירלנד     אירלנד     גרמניה
פרק 28: קיירנס

אחרי היום בדיינטרי חוזרים קצת דרומה לקיירנס - היעד האחרון

האחים האוסטרלים, גרמני אחד ואני שותים לשנה החדשה

קיירנס היא העיר הגדולה המרכזית בצפון החוף המערבי. צפונית אליה יש את פורט דאגלס (שם ביקרתי אחרי דיינטרי) ועוד כמה כפרים/עיירות קטנות, אך אלה הערים הצפוניות ביותר בחוף המזרחי, כאשר קיירנס היא המרכזית והיא עיר די גדולה עם שדה-תעופה ואיזורי תעשיה בנוסף למרכזה השוקק חיים. במרכז קיירנס ישנו חוף שאסורה הרחצה בו בגלל המדוזות כמובן, לגונה - בדומה לארלי ביץ', בקיירנס ישנה בריכה גדולה ליד החוף שניתן להתרחץ בה, מרכזי קניות רבים, מועדונים, בקפקרז בלי סוף, אפשרויות צלילה וספורט אתגרי, אטרצקיות שונות, בתי מלון, וכמות אדירה של חנויות מזכרות. בקיירנס ישנו גם את ה-"דום" (הכיפה) שהינו איזור גדול בחסות בית מלון מפורסם בעיר שבתוכו הקימו יער מלאכותי ובתוכו כמות גדולה של חיות אוסטרליות טיפוסיות, ושם ניתן לפגוש, ללטף ולהאכיל את כל החיות שלא הספקת לפגוש בזמן בטיול שלך.

קיירנס היא עיר של מסיבות, במרכזה יש הרבה מאוד בקפקרז והרבה מועדונים ובדרך כלל הם עובדים ביחד - אתה מקבל מהבקפקרז שובר לארוחת ערב חינם באחד המועדונים וככה הם מושכים אותך להישאר בערב במועדון. בקיירנס אם אתה מחפש בן/בת-זוג, אתה בקלות תמצא. אני אם כן חזרתי לקיירנס ב-31/12 בגלל הביטול של קייפ טריב, כאשר זהו למעשה היעד האחרון שלי כי ב-5/1 אני תופס טיסה מקיירנס לבריזביין ואחרי כמה שעות מבריזי אני ממשיך לניו-זילנד. התכנון המקורי היה לחזור לקיירנס ב-2/1 אחרי קייפ טריב, אבל התוכניות השתנו ועכשיו הייתי עם השתי שוודיות ושני האחים בערב ראש השנה האזרחית. בקיירנס, בגלל שזו עיר מסיבות, ישנה חברה שנקראת Frog'N'Toad Bar-Hopping. להסביר את המושג "בר הופינג" אני כבר לא צריך ומה שהחברה עושה זה לוקחת חבורה של אנשים, ותמורת תשלום של כ-25 דולרים אוסטרלים

לוקחת אותם ממועדון למועדון כאשר בכל מועדון (או פאב) אתה מקבל הנחה/הטבה מסויימת, משקה אחד בחינם (משתנה בכל מקום) ובכל מקום יש אטרקציה מיוחדת ושונה. כמו כן מצלמים את הכל ואתה יכול לקבל אח"כ סרט וידאו של הכל בתשלום או תמונת סטילס של כולם ביחד בחינם. בגלל שזה ראש השנה האזרחית (בערך המסיבה הכי גדולה שיש בכל השנה) ולכן קשה להכנס למועדונים (התורים עצומים) המציעה החברה מבצע לסילבסטר: משלמים אמנם ארבעים דולרים אוסטרלים, אבל מקבלים בנוסף להכל גם צמיד אח"מ שנותן לך גישה לכל חמשת המועדונים והפאבים אליהם הולכים, ללא צורך המתנה בתור. כלומר שאתה יכול לקפץ בין המקומות הללו כמה שאתה רוצה לאורך כל הערב מבלי לעמוד בתור בכניסה. אמרנו שנרשם כולנו, אני והאוסטרלים נרשמנו, השוודיות הבריזו בדקה האחרונה מבלי להגיד מילה... מפתיע ?

לקחו אותנו לפאב אירי, קיבלנו 2 שוטים של ג'לי וודקה והאטרקציה היתה קנקן בירה במחיר מגוחך. היעד השני היה מועדון ה-טרופו. כאן קיבלנו משקה ורוד לא מזוהה על בסיס וודקה. תוך כמה דקות הגיעו עם החברה עם משחקים בסגנון שהיה בקואלה'ז ב-נוסה. לוקחים 10 בחורים עם ג'ינס ארוך ו-10 בחורות נועזות, נותנים לכל אחת מסטיק עגול והיא צריכה להעביר את המסטיק מרגל שמאל לרגל ימין (בתוך הג'ינס) ואז להכניס לפה ולעשות בלון. הפרס: חופשה בביירון ביי, אח"כ עוד כמה משחקים עם ריקודים בין שני בני זוג שלא מכירים לראש. המקום השלישי היה "מיי באר" שבו אחרי כמה דקות החלו אנשים להכנס עם מגשים גדולים ומלאים של דומינוס פיצה. פה מקבלים הרבה פיצות ובחינם. בכלל הפיצות בחו"ל טובות בהרבה מהארץ, במיוחד אם אתה לא אוכל כשר. חוץ מהגבינה שהיא הרבה יותר טעימה, התוספות הן בלתי נגמרות כאן,

וגם ישנן פיצות לא על בסיס רוטב עגבניות, אלא על בסיס רוטב שמנת, בשר וכו'... אחרי הכמות הגדולה של אלכוהול שכבר הייתה בי, אכלתי המון כדי להספיג את הכל. היעד השלישי הוא ה-"וולשד" שהינו יעד מאוד פופולארי. פה קיבלנו וואוצ'ר לקחת איזה משקה שבא לנו. לוולשד יש 2 קומות, אחת היא דיסקו והשניה היא יותר בסגנון של פאב. לא משנה באיזה קומה אתה ב-וולשד יש הרבה מאוד בחורות יפייפיות. בשלב זה נשארנו רק אני האח האוסטרלי הבכור, השניים הנוספים נעלמו. לאחר מכן הבנו שהגרמני מצא בחורה והאח הצעיר הקיא את הנשמה שלו ונרדם באיזה בתוך איזה שיח. ב-וולשד גם אנחנו כבר לא היינו לבד, שתי מקומיות התבייתו עלינו, אבל היינו צריכים לעזוב כדי להגיע למקום החמישי שהינו מועדון ה-סוהו שהינו מועדון מאוד מהודר, ובכניסה לא הסכימו להכניס את האוסטרלי כי היו לו כפכפים.

הוא התעצבן ולא רציתי להבריז לו אז הלכתי איתו לראות את הזיקוקים על החוף (כבר חצות) ואח"כ חזרנו ל-וולשד ולפאב האירי כדי לרקוד את המשך הלילה עם הבחורות היפייפיות שבקיירנס. אחרי הנג-אובר רציני הצלחתי לקום למחרת, הלכתי לסופרמרקט והסתובבתי רוב היום עם הלן ופנלופי. אח"כ גם ראיתי את השוודיות שהבריזו וישבנו ביחד לארוחת ערב. אז הבנתי שיש לי עסק עם בדיוק אותו אופי מעצבן ושחצני של שוודיות. כמה שזה נשמע גזעני, מכליל ושיטחי... סילחו לי בבקשה... את הימים שקיבלתי עכשיו העברתי בקיירנס בשוטטות, הרבה לא עשיתי והחברה בבקפקרז שלי היתה נוראית. את אוסטרליה סיימתי בהרגשה שאני עוד אחזור לפה. בעיקר - אוסטרליה לימדה אותי לשתות :), אבל באופן כללי אהבתי את להיות בקפקר, ואהבתי את החופים והחברה באוסטרליה. אם וכש-אני אחזור לאוסטרליה אני אלך למקומות שלא הייתי

בהם כמו אליס ספרינגס, אייריס רוק (במרכז אוסטרליה) ואולי גם אלך לבקר קצת בצד המערבי, למרות המדבריות הגדולות. אני קצת מצטער שלא נשארתי יותר זמן במקומות שהיה לי כיף בהם וסתם בזבזתי את הזמן שלי במוקמות אחרים, אבל חייבים לנסות בשביל לדעת. ביום האחרון שלי קניתי כמה מזכרות בקניון, הלכתי לצלול בפעם האחרונה בנתיים ותפסתי את הטיסה לבריזביין משם אני לוקח טיסת המשך לניו-זילנד. טסתי עם וירג'ין בלו לבריזי וזה עלה 120$ בלבד.

משוויצים עם הצמיד V.I.P

Frog'N'Toad Bar-Hopping

הזיקוקים בחצות

32 31 30 29 28 27 26 25 24

האתר הזה נבנה ע"י אופיר הבר, לתגובות: admin@ophirworld.com
אין להעתיק, לגנוב או לצלם ללא אישור. תודה רבה לליהי על עזרתה ביצירת הבאנר.