Around The World With Ophir
  תאילנד     לאוס/בורמה     סינגפור     אוסטרליה     ניו-זילנד     פיג`י     ארה"ב-מערב     קנדה     ארה"ב-מזרח     אנגליה     צפון-אירלנד     אירלנד     גרמניה
פרק 32: איזור הקייטלינס

איזור הקייטלינס: רצועת החוף הדרומית של ניו זילנד

רצועת חוף בקייטלינס
איזור הקייטלינס הוא למעשה רצועת החוף הדרומית של האי הדרומי בין דנידן לאינברקארגיל עד אינברקארגיל זה אמנם לא מכסה את כל הרצועת חוף הדרומית, אך אחרי אינברקארגיל יש הרבה קרחונים ולכן לא ניתן להגיע אליהם בקלות. לאורך כל הרצועת חוף הזו יש הרבה אטרקציות למטיילים .ותיירים ואנו לקחנו מפה וסימנו את הנקודות בהן אנחנו מעוניינים לעצור ולראות מה שיש לאיזור להציע אמנם המרחקים הם לא תמיד ארוכים, אך רוב הכבישים בקייטלינס אינם סלולים כלל והם למעשה כבישי עפר שלא ניתן לסוע עליהם במהירות סבירה ולכן לוקח הרבה זמן להגיע מנק' א' לנק' ב' וזה כן קריטי במקרה של הקייטלינס מכיוון שישנם מקומות שניתן להגיע אליהם רק כאשר ישנה גאות ומקומות שניתן להגיע אליהם רק כאשר ישנו שפל. אז התחלתי את הסיור בקייטלינס עם עדי ושחר באיחור אדיר כי לקח

(הרבה זמן לקום ואז הן רצו לאכול ארוחת בוקר, ואז רצו עוד לעשות איזה סידור בדנידן ורק אז (צהריים הדרמנו לאיזור הקייטלינס. בגלל הכבישים המשובשים אין אוטובוסים שנוסעים לקייטלינס ולכן צריך רכב או לקחת את אחד הסיורים. הנקודה הראשונה שעצרנו בה הייתה הנאגט-פוינט (נקודת הפיסה), שבו יש .מסלול טיול על צלע הר שמוביל לשביל צר שמוביל לפיסת אדמה שעליה הוקם לפני 150 שנה מגדלאור .מהמגדלאור יש נקודת מבט לעוד כמה פיסות אדמה בצורת איים קטנים אשר מפוזרים ליד המגדלאור המראות היו ממש יפים. אח"כ המשכנו למסלול הליכה קטן על אחד מהחופי חול שבקייטלינס וראינו נופים יפים ועננים מרהיבים. לאורך כל הדרכים ניתן לראות כמויות אדירות של כבשים בצדי הדרך, בדרך כלל בשדות ירוקים פתוחים, וכאשר עוצרים ליד חוף רואים הרבה כלבי ים משתזפים על הסלעים ומדי פעם גם

...אריות ים. דבר נוסף שיש באיזור הסלעים זה אצות-ים, ואני לא מדבר על אצות ים רגילות אצות ים אלה מגיעות לעובי של 10 ס"מ ואורך של כמה מטרים... אתה בקלות יכול לעמוד ליד אצה שאורכה .הוא פי 4-5 ממך... אחרי החוף המשכנו למסלול הליכה בתוך יער ירוק שמסתיים במפל עם כמה שלבים עשינו את ההליכה בתוך היער והגענו למפל, וראינו שניתן לטפס על הסלעים ולהגיע לשלב גבוה יותר במפל ואני ושחר טיפסנו... לעדי יש בעיות ברכיים והיא נאלצה לוותר. המפל למעלה הרבה יותר מרשים וזה אכן היה שווה את הטיפוס. בשלב זה כבר היה די מאוחר, ושחר ועדי החליטו והזמינו מקום לישון ב-אינברקארגיל ורצינו להגיע לשם לפני שמחשיך, אז קבענו להמשיך את הסיור בקייטלינס מחר ויצאנו לעבר אינברקארגיל. למחרת בבוקר נסענו בחזרה לאיזור והלכנו לעשות הליכה נוספת על החוף. אח"כ המשכנו למערות

הקטדרלה שהינן מערות שצורתן מזכירה קטדרלה וניתן להכנס אליהן רק כאשר ישנה גאות מכיוון שבשפל המערות מוצפות. משם המשכנו ליער המאובנים, שגם אליו ניתן להגיע רק בשפל ושם ראינו איזור רחב של סלע עם מאובנים עליו, אך צריך להסתכל טוב-טוב כדי למצוא אותם... מסביב לסלע האדיר !!!ישנן את האצות האדירות שוב, ו... טה-טה-טה-טאם... פינגווינים אז קודם כל, אלה פינגוויני צהובי-העין, שנחשבים לבין הנדירים ביותר בקרב הפינגווינים שהינם נדירים בכל מקרה... מה שכן, אני חייב לציין שבסרטי נשנל ג'אוגראפיק הפינגווינים תמיד נראו לי חמודים יותר. במציאות הם לא כאלה מתוקים, וזה לא שאני אדם פסימי ותמיד מתאכזב כי הקואלות ...שראיתי באוסטרליה בהחלט היו חמודות כמו בסרטים, ואולי אף יותר

צמוד ליער המאובנים ישנו איזור ובו דולפיני הקטור, שהינם דולפינים קטנים וחברותיים בעלי עור רגיש במיוחד... כמה רגיש ?, נגיעה של אדם צורבת אותם. בכל זאת האיזור מאוד פופולרי מכיוון שאם אתה בעל מספיק כושר סבל ואתה מצליח להכנס למים הקפואים של האיזור - הם יישחו סביבך... רק אל תגע בהם. לצערינו ניתן לראות את הדולפינים שם רק בגאות, ואנו בנו בשפל בשביל היער מאובנים .והפינגווינים, אז נאלצנו לוותר כי לא יכולנו לחכות כמה שעות שתהיה גאות שוב משם המשכנו לאיזור טיול בשדות ירוקים פתוחים וצוקים מרהיבים כאשר המסלול מסתיים בנקודה הכי הדרומית של האי הדרומי של ניו-זילנד. זו לא נקראת הנקודה הכי דרומית של ניו-זילנד מכיוון שיש את האי סטוארט. הנקודה נמצאת על צוק יפייפה כשהגלים נשברים עליו כ-50 מטרים למטה, ואתה עומד למעלה עם

!רוחות מטורפות ושלט צהוב קטן שמראה לך כיוונים... כבשנו לאחר סיום מסעינו, המשכתי עם עדי ושחר אך אני הייתי צריך להגיע לטי-אנו כדי להתכונן לטרק המשמעותי הראשון שלי, בעוד שהן כבר היו באיזור טי-אנו ורצו להמשיך צפונה. המשכנו בנסיעה לאינברקארגיל ומשם המשכנו צפונה לקווינסטאון שנמצאת כשעתיים צפונה מטי-אנו. פה נשארתי לילה אחרון עם עדי ושחר ולמחרת בבוקר מצאתי טרמפ שייקח אותי לטי-אנו ליום לפני טרק הקפלר. בערב עדי ואני הכנו אוכל ביחד וישבנו כולנו לארוחת ערב אחרונה ביחד. עדי ושחר היו אמורות להמשיך לטייל ביחד גם לאוסטרליה לאחר ניו-זילנד, אך שחר החליטה שהיא לא מעוניינת בהמשך הטיול והיא רוצה לחזור לארץ ולכן עדי תאלץ להמשיך את הטיול לאוסטרליה לבד... אחרי ארוחת הערב הרגעתי אותה וסיפרתי לה כמה קל לטייל לבד

...באוסטרליה ואיזה מקומות בדיוק צריך לראות

רצועת חוף קטנה בקייטלינס

36 35 34 33 32 31 30 29 28

האתר הזה נבנה ע"י אופיר הבר, לתגובות: admin@ophirworld.com
אין להעתיק, לגנוב או לצלם ללא אישור. תודה רבה לליהי על עזרתה ביצירת הבאנר.