Around The World With Ophir
  תאילנד     לאוס/בורמה     סינגפור     אוסטרליה     ניו-זילנד     פיג`י     ארה"ב-מערב     קנדה     ארה"ב-מזרח     אנגליה     צפון-אירלנד     אירלנד     גרמניה
פרק 38: קווינסטאון

עליתי לקווינסטאון, הפעם לכמה ימים ולא כמה שעות

ממבט זה כמעט מושלם, עיירה עם אגם צלול והרים יפייפיים מסביב

בפעם הראושנה שהייתי בקוונסטאון זה היה מהערב עד למחרת בבוקר, כשהגעתי עם עדי ושחר... לא ממש היה לי זמן לראות את העיר. טרק ה-רוטברן מתחיל ב-Divide שנמצא במחצית הדרך בין טיאנו למילפורד ומסתיים בגלן-אורקי שזו עיירה ליד קווינסטאון, אז השארתי חצי תיק בטיאנו ויצאתי לקווינסטאון לשלושה ימים ואחריהם אני אסע לגלן-אורקי כדי לצאת לטרק ה-רוטברן ואסיים אותו קרוב לטיאנו ואז אחזור לטיאנו לנוח יומיים לפני טרק ה-מילפורד. במבט ראשוני קווינסטאון אמורה להיות כמו טיאנו - עיירה קטנה עם אגם יפייפה והרים מסביב וטרקים בהם, והיא אכן יפייפיה - אבל קווינסטאון היא הגירסא המתויירת של טיאנו. בקווינסטאון יש הרבה בקפקרים והמון מטיילים ולכן צריך להזמין מקום לישון כיומיים מראש. כמו כן בקווינסטאון יש חיי לילה סוערים וכמות אדירה של פאבים כדי לענות על הצורך של המטיילים. לאגם בקווינסטאון כמעט ולא נכנסים וגם על ה-Remarkables שהם צמד ההרים היפים של קווינסטאון כמעט ולא עולים.

ישנה עוד גבעה בקווינסטאון בצד השני של העיירה שעליה עולים (בדרך כלל עם רכבל) ויורדים או במסלול הליכה חביב או עם מצנח דהייה. בגלל הריבוי מטיילים בקווינסטאון, ובתוכם גם הרבה תיירים ולא רק בקפקרים - יש בעיר גם הרבה דוכני אוכל ואינטרנט. כדי להתמודד עם התחרות יש הרבה מסעדות ג'אנק-פוד (פיצה האט, מקדונלדס, קנטאקי) והאינטרנט קפה-ים השונים עושים בניהם תחרויות מחירים שמאוד מחייכות לנו. בחורף שלהם (הקיץ שלנו) יש הרים מסביב קווינסטאון שמתכסים בשלג והעיירה הופכת לעיירת סקי עם אפרה סקי מצויין (כל הפאבים והמסעדות) ולכן הבקפקרים מצויידים במקומות אחסון לציוד סקי, והרבה תנורים ואמצעי חימום לחורף הקר. האטרקציה המרכזית של קווינסטאון היא הבאנג'י. בקווינסטאון יש את מתקן הבאנג'י הראשון שהיה בעולם (ככה לפחות טוענים). ובגלל הפופולריות של הבאנג'י לאחרונה אז הקימו עוד 2 מתקני באנג'י באיזור שאחד מהם נחשב לשני היא ארוך בעולם.

בנוסף לבאנג'י הרגיל והדהייה עם מצנחים, מציעים לך בקווינסטאון גם באנג'י מתנדנד (Swinging) ופעילויות אחרות כגון: ראפטינג, שיוטים, טיולי 4X4, טיולי אופניים, ספא וכו' וכו'...
אז אמנם בקווינסטאון יש את המבחר הזה של קפיצות הבאנג'י, אבל המחיר הוא גם בהתאם. משיחות עם אנשים ומידע שקיבלתי מאחי הבנתי שבעיירה בשם טאופו - במרכז האי הצפוני של ניו-זילנד, המחירים הם בריצפה, הסיבה היחידה שעלולה לגרום לי לבחור בבאנג'י הזה הוא העומק - שכן פה הוא השני הכי גדול בעולם. בקווינסטאון יש בר מרעיון שהתחיל בשוודיה או ברוסיה, שנקרא "מינוס 5". בבר הזה אתה מזמין מקום מראש ומשלם דמי כניסה של 20 דולרים, ובתמורתם אתה מקבל מעיל עבה כרס, כפפות וכיסויי רגליים. עכשיו אפשר להכנס לבר. הבר, אם כן, הוא מין מקרר ענק שהטמפ' בתוכו היא מינוס 5 מעלות צלזיוס ולכן הם לא מכניסים הרבה אנשים ביחד - כדי לא להרוס את הטמפ' עם חום גוף.

בפנים - הכל עשוי מקרח: הבר, המדפים, הספות, הפסלים, החלונות - הכל !. אפילו כשאתה מזמין משקה הכוס שאתה מקבל את המשקה בתוכה עשויה מקרח ואתה יכול לאכול אותה אם בא לך... החוויה הזו היא אכן חוויה, אך יקרה מעט כי התשלום שאתה משלם עבור הכניסה והאביזרים הוא רק לכ-40 דקות ולא יותר. אני מאוד רציתי ללכת, אך לא רציתי ללכת לבד והאנשים אצלי בבקפקר לא רצו לשלם כל-כך הרבה בשביל ה-40 דקות הללו. בקווינסטאון נהנתי להתבטל... אכלתי קצת ג'אנק-פוד אחרי שלא אכלתי הרבה זמן, ישבתי למרגלות האגם, טיילתי קצת באיזור, הלכתי לראות משחקי ראגבי (היה בדיוק טורניר של 7 על 7 פתוח לקהל, וזו די חוויה לראות את הספורט הלאומי שלהם בפעולה) וניצלתי כמובן את האינטרנט הזול. בבקפקר שהייתי בו פגשתי חבורה של ישראלים חובשי כיפה שמטיילים ביחד בניו-זילנד, ובגלל הכשרות - לא אוכלים פה בשר... במשך חודשיים הם צמחוניים, ולא נראה שקשה להם עם זה.

כמו כן פגשתי את קריסטין, בחורה גרמנייה שישבה איתי לילות שלמים ודיברה איתי עם יחסים... היא פשוט מותק של בחורה, וחיוך אחד שלה יכול לגרום לך להנמס... אמנם הייתי איתה רק יומיים אבל ממש היה לי כיף איתה, למרות שהתחלנו ברגל שמאל כי אני דיברתי אליה בגרמנית והיא צחקה על הטעויות דקדוק שהיו לי :). בערב האחרון שלי, ישבנו קריסטין ואני יחד עם כמה גרמניות, עוד איזה אנגליה חביבה, הולנדי אחד וחבורת ישראלים. ואז כמובן - אפיתי לכולם עוגיות והם התלהבו מאוד... ההולנדי הלך וקנה לשנינו שישיית בירות, הישראלים הביאו צ'יפסים והאנגליה הביאה וויסקי לכולם... ישבנו וצחקו עד השעות הקטנות של הלילה... למחרת קמתי מוקדם מוקדם בבוקר כדי לתפוס את האוטובוס הראשון לגלן-אורקי כדי להתחיל את טרק הרוטברן.

ה-Remarkables צמד ההרים של קווינסטאון

שקיעה בקווינסטאון

משחק ראגבי

קריסטין ואני

42 41 40 39 38 37 36 35 34

האתר הזה נבנה ע"י אופיר הבר, לתגובות: admin@ophirworld.com
אין להעתיק, לגנוב או לצלם ללא אישור. תודה רבה לליהי על עזרתה ביצירת הבאנר.